czwartek, 13 czerwca 2013

Dział Technika - przedbiegi


Tu pownien się pojawić podtytuł ŻUK Możliwości tuningu
W nawiązaniu do jednego z starszych postów chciałbym Jako zapowiedź działu "Technika" pozwolę sobie wprowadzić troszkę nowinek/stażynek technicznych (stażynek - bo odwołuje się do projektu z lat 90tych ubiegłego wieku) .
W krótkich żołnierskich słowach - rozważany był transport szynowy Żukiem w pojeździe o nazwie MITOR.
Poniżej link do realizacji tego pomysłu
Wydaje mi się, że prędkości osiągane przez Żuka nie odbiegają od obecnie osiąganych przez PKP. 
Szkoda, że nie są realizowane przejazdy turystyczne takim pojazdem obecnie :(. 
Nie używanych linii kolejowych troszkę pozostało :)
Grupa entuzjastów ze Stowarzyszenia Entuzjastów Transportu Dawnego (www.NaszTor.pl)  niedawno zrealizowała "Mitora", zdjęcie pojazdu poniżej:
Nie sprawdzałem - ale wydaje mi się iż, można do Naszego tegorocznego celu też byśmy dojechali torami. 
A Oczatorowi twierdzi, że wstawienie okien to największa trudność - wstawmy Pieszczocha na tory - to będzie wyzwanie :)

Oczywiście jest też możliwa konwersja Fiata 126p na pojazd szynowy:

Przepraszam za dygresję, z racji posiadania Śnieżynki jestem fanem Fiacików. A ten wygląda prawie jak Śnieżynka.
Odnośnie Śnieżynki - jestem dumny, że ją odpaliliśmy po tak długim postoju (2-3 lata). 
Szkoda, że Oczator nie złapał masy od razu :). 

P.S.1.  10cm szyny S49 posiadam, na start wystarczy

P.S.2. Dział technika uważam za otwarty :)

P.S.3. Dziś bez dużego ataku na Oczatora - niech się boi :)

1 komentarz:

  1. Kuraczku kochany, Brawo, brawo... niebawem zostaniesz wynalazcą koła.

    OdpowiedzUsuń