piątek, 13 lipca 2012

Nastolatki, to ja Pieszczoch! Nadchodzę!

Pieszczoch odebrany! Nie jesteśmy w stanie uwierzyć, że silnik w Żuku może tak cicho pracować! Wciąż nie wierzymy! Do tego dzięki użyciu wentylatora od Stara ST200
Wspaniale mruczy przy wyższych obrotach! Jak w sportowych samochodach :D ;-)

Polecamy firmę, która wykonała naprawy i modernizacje. Pan Henryk pracuje od ponad 40 lat przy Żukach i Lublinach. Ma niesamowitą wiedzę, jest uczciwy i przede wszystkim solidny! Dziękujemy!

Firma "Pracuś"
Baranówka 33 (za Kocmyrzowem)
tel. 606 297 199

W dniu dzisiejszym został również wymieniony regulator napięcia, stary podawał nawet do 18V, co powodowało degradację akumulatora.

Stary regulator


Nowy Regulator


Zostały również zainstalowane nowe lusterka - większe, dzięki którym dostaliśmy +10 do komfortu prowadzenia :D


W dniu jutrzejszym wymieniamy przekaźniki i doprowadzamy instalację do halogenów. Również pojawi się lista rzeczy, które dotychczas zostały zrobione w Pieszczochu.


4 komentarze:

  1. czesc , tylko ze ten wentylator 6 lopatkowy wam predzej lozysko pompy wody zniszczy , 4 lopatkowe tam zostawic orginalne , grzanie silnika w zuku czy nysie to powody cieplego paliwa ktore silnik dostaje , paliwo ma tez chlodzic silnik , przez to ze teraz mamy paliwa do wtrysków ono szybciej odparowuje (bez olowiowe), mozna sie zabezpieczyc , montujac kawalek blachy pod gaznik wtedy cieplo niepromieniuje na komore plywakowa gaznika az tak , z tym ma sie tez latwiejszy rozruch na cieplym silnkiu i ogolnie praca silnika sie poprawia z tym tez chlodzi paliwo silnik , zapraszam na forum http://nysavan.mojeforum.net/index.php
    tam opisalem kilka patentów przydatnych. pozdrawiam nysanek , na forum nick nysa service

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam,

    patent z blachą bardzo pomysłowy. Zastanawiamy się nad tym. Co do wiatraka 6 łopatkowego. Zwróć uwagę, że to nie jest oryginał z Żuka (tak, tak, instalowali takie w tych, co były wysyłane do Egiptu). Oryginalny jest cały metalowy i bardzo ciężki. Nasz, ma plastykowe wstawki, przez co jest tej samej wagi, co oryginał 4 łopatkowy.

    OdpowiedzUsuń
  3. czesc , sa tez wiatraki 4 lopatkowe z UAZa maja na koncu wygiete bardziej lopatki , co tez moim zdaniem ma wieksze dzialanie pozytywne na chlodzenie , no wiadomo do egiptu na eksport i wogóle klepali w egipcie ramsesa na czesciach zukowych :) ale to grzanie tych silnikow to nietylko problem nysy lub zuka tylko wszystkich oldtimerów , wiadomo nieraz grzac sie moze bo jest nieszczelna uszczelka pod glowica , powodów jest wiele tylko jak sie wie na 100 % ze uszczelka pod glowica jest ok , chlodnica tez drozna bez kamienia , to ja juz nieraz eksperymentowalem , i wlasnie czytalem na forum opla GT z lat 60 , ze juz kiedys taka blache pod gaznik stosowali , ja w mojej nysie zrobilem tunel chlodnicy , to tez poprawia chlodzenie bo powietrze niejest obok chlodnicy , tylko przez tunel kierowane centralnie przez chlodnice , mam te patenty to znaczy tunel chlodnicy , blacha pod gaznik , i wezyk paliwa puszczony nie tak blisko silnika , z grubszej scianki gumowej ten wezyk to tez izoluje przed cieplem i nieodparowuje tak paliwo , to wlasnie problem dzisiejszych paliw ze mieszany tam etanol to paliwo niejest dla silnikow gaznikowych, wiec trzeba sobie jakos pomagac innymi sposobami :) mialem tez wiatrak elektryczny , shit wiecej ciagnol pradu z aku niz to warte bylo. powodzenia w dalszych pracach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aha , kiedys mailem ten wiatrak 6 lopatkowy z GAZa 69 na próbe , i przy 60 km/h bylo juz za glosno !!! na dlasza trase bedziecie sie katowac tym , no wasz jest ze Stara ale te 6 lopat robi swoje odglosy, co praktyczniejsze jest to przelozenie tylnego mostu z 8/41 na 10/41 przez to ma sie o 10 km/h szybsze auto , mniej obrotow silnika mozna spokojnie leciec 90 km/h , to mam w mojej nysie moge tylko polecic :) o ile jeszcze Polmo Gniezno zacznie produkcje tego cuda dla innych uzytkownikow nysy , zuka i innych aut :)

      Usuń